Frekwencyjny Sukces Święta Kina 2023! Data publikacji: 05.10.2023

8. edycja Święta Kina już za nami. Według wstępnych szacunków 30 września kina w Polsce, które wzięły udział w akcji sprzedały ponad 550 tys. biletów. Około 40% biletów sprzedano na filmy polskie. Podczas całego weekendu we wszystkich kinach sprzedano ponad 1 milion biletów, to o około 60% więcej niż w poprzedzający weekend.

Tegoroczne Święto Kina przypadło na ostatni weekend września. To wydarzenie było rekordowe pod każdym względem: udział w akcji wzięło 250 kin, a akcję wspierało kilkadziesiąt osobistości świata filmu. Cena za bilety w kasach kin biorących udział w Święcie Kina wyniosła 12zł. Święto Kina, tak jak w poprzednich edycjach, wsparł Polski Instytut Sztuki Filmowej. Partnerem wydarzenia był InPost. 

W sobotę widzowie mogli obejrzeć na ekranach kilkadziesiąt tytułów z bieżącego repertuaru, w tym premiery, ale także pokazy przedpremierowe oraz zwiastuny nadchodzących premier. Osoby celebrujące Święto Kina w kinach sieci Multikino najchętniej oglądały najnowszy film Agnieszki Holland „Zielona granica”. Na drugim miejscu znalazł się premierowy horror „Piła X”, a na trzecim również polska produkcja – komedia „Teściowie 2”.

Święto Kina jest organizowane przez stowarzyszenie sieci kin wielosalowych - Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina - łączące sieci Cinema City, Helios i Multikino. Stowarzyszenie zaprasza do udziału w inicjatywie kina spoza dużych sieci, w tym kina jednosalowe z całego kraju.  Kampania promocyjna Święta Kina trwała od 25 września i obejmowała telewizję, radio, Internet, outdoor, social media, zaangażowanie influencerów, a także była szeroko propagowana w mediach informacyjnych.

Przed widzami w nadchodzących tygodniach wyjątkowe premiery, wśród nich m.in.: „Chłopi”, „Różyczka 2”, „Uwierz w Mikołaja” oraz „Napoleon” czy propozycje dla młodszych widzów: „Psi Patrol. Wielki film”, „Marvels”, „Igrzyska Śmierci: Ballada ptaków i węży” oraz „Wonka”.