Jak odnieść sukces w mobile? Rozpocznij wspóÅ‚pracÄ™ z najpopularniejszÄ… aplikacjÄ… zniżkowÄ…, wykorzystaj moc powiadomieÅ„, dodaj komunikacjÄ™ opartÄ… o beacony, obserwuj wyniki i ciesz siÄ™ sukcesami. To scenariusz sieci Multikino na promocjÄ™ wakacyjnej oferty kinowej.
Multikino - mobile first
Od 12 czerwca br. Multikino sprawdza możliwoÅ›ci kanaÅ‚u mobile w dotarciu do klienta. W aplikacji Qpony (ponad 0,5 mln użytkowników w Polsce, 3 platformy, integracja z BLE) zostaÅ‚ umieszczony specjalnie dedykowany folder, w którym użytkownicy z 11. miast mogÄ… znaleźć atrakcyjne zniżki na bilety oraz promocje obejmujÄ…ce ofertÄ™ barowÄ….
Qpony dbajÄ… o zasiÄ™g akcji wykorzystujÄ…c powiadomienia GPS. Notyfikacje wysyÅ‚ane do użytkowników pozwalajÄ… mieszkaÅ„com miast objÄ™tych akcjÄ… zapoznać siÄ™ z ofertÄ… Multikina. Tradycyjne notyfikacje wykorzystujÄ…ce lokalizacjÄ™ użytkownika to nie jedyny filar dziaÅ‚aÅ„.
Nowatorskim rozwiÄ…zaniem jest wykorzystanie beaconów do komunikowania najbardziej atrakcyjnych zniżek. W dwóch najpopularniejszych kompleksach kinowych - Multikinie w ZÅ‚otych Tarasach w Warszawie oraz w Multikinie w Starym Browarze w Poznaniu - rozmieszczono nadajniki BLE, które zachÄ™cać majÄ… klientów centrów do skorzystania z przygotowanych dla nich rabatów. Beacony dadzÄ… też w przyszÅ‚oÅ›ci możliwość realizacji kampanii dla klientów zewnÄ™trznych, uzupeÅ‚niajÄ…c standardowe noÅ›niki bÄ™dÄ…ce w ofercie Multikina.
Tak siÄ™ robi omnichannel
Oprócz notyfikacji zachÄ™cajÄ…cych do skorzystania z oferty do czasu trwania akcji - 30 sierpnia 2015, Multikino wraz z Qponami planujÄ… również szereg akcji majÄ…cych na celu popularyzacjÄ™ bluetooth wÅ›ród użytkowników (konkursy w serwisie Instagram, guerilla marketing na Tinderze, tweet za bilet, etc). To podejÅ›cie z jednej strony sÅ‚użyć ma edukacji rynku, z drugiej urozmaicać samo korzystanie z oferty kina. Beacony i notyfikacje to jedyna opcja komunikacji, która bazować może na preferencjach i zachowaniu użytkownika. Tak precyzyjne targetowanie przekazu zarówno ze wzglÄ™du na lokalizacjÄ™ jak i upodobania klienta pozwala na rzeczywiste budowanie relacji a nie spamowanie przypadkowymi ofertami. - podkreÅ›la Marcin Lenkiewicz - dyrektor ds. sprzedaży w firmie Qpony.pl.
Kupony dźwignią handlu
Otwartość na nowe technologiÄ™ i kanaÅ‚y promocji skÅ‚oniÅ‚y Multikino do sprawdzenia, jak skuteczna w porównaniu z papierowymi rabatami jest dystrybucja zniżek za pomocÄ… mobilnej aplikacji Qpony. To wÅ‚aÅ›nie rabaty i promocje odpowiadajÄ…ce realnym preferencjÄ… danej osoby. Zakomunikowanie ich w odpowiednim momencie i miejscu bÄ™dzie przewagÄ… w procesie budowania staÅ‚ej relacji na linii brand - klient.
Zastanawiamy siÄ™ od kilku miesiÄ™cy, jak podejść do tematu beaconów i ich sensownego wykorzystania w naszej branży. Sami mamy najpopularniejszÄ… aplikacje kinowÄ… w Polsce (200 000 tys. aktywnych użytkowników, dostÄ™pna na 3 platformach z możliwoÅ›ciÄ… zapisania w aplikacji dowolnej karty pÅ‚atniczej) i dlatego uznaliÅ›my, że testy tego rozwiÄ…zania rozbijemy na dwa etapy – mówi Wojciech Szymczyk, kierownik e-commerce w Multkinie. Pierwszy etap to sprawdzenie potencjaÅ‚u tego kanaÅ‚u komunikacji. StÄ…d pomysÅ‚ na poÅ‚Ä…czenie siÅ‚ i wspóÅ‚pracÄ™ z aplikacjÄ… Qpony. W ten sposób sprawdzimy po pierwsze, jak dużo osób w ogóle odbiera notyfikacje w okolicach naszych kin, a po drugie jak duży jest potencjaÅ‚ pozyskiwania nowych klientów. Pierwsze efekty sÄ… bardzo optymistyczne i z pewnoÅ›ciÄ… bÄ™dziemy poszerzać liczbÄ™ kin z nowymi instalacjami beaconowymi. Drugi krok to integracja odpowiednich narzÄ™dzi w naszej aplikacji. Na ukoÅ„czeniu sÄ… prace nad mechanizmami pozwalajÄ…cymi serwować odpowiedniÄ… komunikacjÄ™ do obecnych klientów korzystajÄ…cych z aplikacji Multikino.
W przyszÅ‚oÅ›ci beacony dadzÄ… możliwość realizacji kampanii dla klientów zewnÄ™trznych, uzupeÅ‚niajÄ…c standardowe noÅ›niki bÄ™dÄ…ce w ofercie Multikino Media – dodaje Mariusz Spisz, Prezes ZarzÄ…du Multikino Media.