W trzecim kwartale 2012 roku sieci kin Multikino i Silver Screen, znajdujące się w ofercie spółki Multikino Media zwiększyły swoje udziały w rynku kinowym w stosunku do tego samego okresu w roku 2011.
Według danych Boxoffice.pl w Polsce w trzecim kwartale 2012 roku kina odwiedziło 10 093 762 widzów, zaś rok wcześniej 8 966 422 osób.
Sieci kin Multikino i Silver Screen zanotowały w trzecim kwartale br. wzrost frekwencji. Kina tych sieci od lipca do września br. odwiedziło ponad 700 tys. więcej widzów niż w tym samym okresie 2011 roku. Dzięki temu Multikino i Silver Screen w trzecim kwartale br. sprzedały 36% więcej biletów niż w roku ubiegłym.
Frekwencyjny sukces oraz 100% cyfryzacji kin znajdujących się w ofercie brokera reklamowego Multikino Media już po raz trzeci w tym roku przyczyniły się do jego sukcesu.
Ponadto Multikino i Silver Screen jako jedyne sieci kin w Polsce w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2012 roku przyciągnęły do kin większą liczbę widzów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (7 153 000 vs 6 031 000).
Multikino Media ponownie zleciło uzgodnienie danych dotyczących liczby widzów kinowych w trzecim kwartale 2012 roku niezależnemu podmiotowi. Projekt realizowano we współpracy z PwC, renomowaną firmą doradczą i audytorską. Zakres uzgodnionych procedur przeprowadzonych przez PwC, które nie stanowiły badania, przeglądu, ani usługi atestacyjnej został ograniczony do porównania informacji o frekwencji zawartych w oświadczeniu Zarządu Multikino Media z informacjami o frekwencji zawartymi w raportach przekazywanych przez Grupę Multikino do dystrybutorów. Zakres projektu nie obejmował procedur w odniesieniu do informacji i danych zaprezentowanych w niniejszej informacji prasowej takich jak np. udziały rynkowe, dynamika zmian, projekcje frekwencji kinowej.