Jak skutecznie zaskoczyć widzów w kinie? Usadzić ich w sali po brzegi wypełnionej motocyklistami. Doskonała kampania Carlsberga w wybranych kinach w Belgii na długi czas pozostanie w pamięci par, które zdecydowały się na obejrzenie filmu w towarzystwie 148 wytatuowanych mężczyzn w skórach.
Grupa Carlsberg, jedna z większych kompanii piwowarskich na świecie, przygotowała niezwykłą kampanię promującą piwo w belgijskich kinach. Postanowiono posłużyć się stereotypowym wizerunkiem motocyklisty i przetestować reakcję par mających zająć ostatnie dwa wolne miejsca na widowni wypełnionej przez 148 groźnie wyglądających mężczyzn. Nie wszystkie pary zdały test – wiele z nich rezygnowało z seansu i z przerażonymi minami opuściło salę kinową. Zakochani, którzy zdecydowali się jednak na obejrzenie filmu w niecodziennym towarzystwie, otrzymali salwę braw, gratulacyjne okrzyki i oczywiście piwo Carlsberg.
Kampania "That calls for a Carlberg” („To zasługuje na Carlsberga”) odniosła ogromny sukces – 6 dni po jej opublikowaniu na kanale kompanii na You Tube, obejrzało ją blisko 2,5 miliona osób (film można obejrzeć tutaj. Nietuzinkowość reklamy leży w doskonale wykorzystanym obrazie motocyklisty jako groźnego, wytatuowanego mężczyzny ubranego w skórę. Carlsberg zachęca do obalania stereotypowego myślenia – motocykliści okazali się być niezwykle sympatyczną i życzliwą widownią! Kompania reklamuje swoje produkty w sposób nienachalny – piwo stanowi integralny element kampanii społecznej.
Źródło zdjęcia: http://www.adweek.com/news/advertising-branding/ad-day-carlsberg-135300
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: Carlsberg
REKLAMOWANY PRODUKT: piwo Carlsberg
TERMIN: sierpień 2011 r.
ZASIĘG: Belgia
AGENCJA: Duval Guillame Modem, Belgium