Okazuje się, że wzywanie widzów do wyłączenia komórek przed rozpoczęciem seansu jest najczęściej wykorzystywanym motywem w kampaniach typu off-screen. Do tego stopnia, że w kinach w USA statyczne plansze z napisami „Prosimy o wyłączenie telefonów” zostały już prawie całkowicie wyparte przez dowcipne spoty reklamowe, spełniające tę samą rolę.
Można nawet przypuszczać, że utworzyła się kolejka reklamodawców czekających, aż zwolni się jakiś termin. Połączenie reklam produktów (lub usług) z przypomnieniem o zachowaniu ciszy podczas emisji filmu przynosi obustronne korzyści. Zabawny spot jest dla widza bardziej atrakcyjny, niż statyczna plansza. Natomiast reklamodawca, przy okazji promowania własnej marki, zyskuje także bardzo pożądany wizerunek „tego, która dba o dobro ogółu”.
Z możliwości takiej skorzystały m.in. Coca-Cola i firma ubezpieczeniowa GEICO. Najnowszym przykładem kreatywnego wykorzystania przypomnień o wyłączeniu komórek jest akcja przeprowadzona właśnie w kinach w USA, której głównymi bohaterami są kolorowe groszki M&M’s. Jest kilka powodów, aby o niej wspomnieć.
Historycy reklamy odnotują, że po raz pierwszy w jednym spocie pojawiły się wszystkie animowane postaci groszków M&M’s, w sześciu różnych kolorach. Widzowie rozpoznają sceny z takich kinowych hitów, jak „Szklana pułapka” czy „Speed”. Wystarczy zresztą zobaczyć spot, aby przekonać się czemu zyskał dużą popularność na YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=j_eabL16a5w). Akcji towarzyszyły plakaty rozwieszane w kinowych foyer (przykład takiego plakatu można zobaczyć na stronie AdWeek (http://www.adweek.com/adfreak/mms-spoof-action-movies-cinema-plea-silence-your-cell-phone-154961) i wiele paczek kolorowych orzeszków M&M’s, schrupanych na widowni.
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: Mars
REKLAMOWANY PRODUKT: M&M
TERMIN: luty-marzec 2014
ZASIĘG: ogólnokrajowy, USA
AGENCJA: BBDO New York