Microsoft przygotował serię dwuminutowych spotów, które same w sobie są rozrywką dla widzów czekających na główny seans. Spotom towarzyszą reklamy interaktywne w lobby i pakiety promocyjne, dodawane do produktów firmy.
Producent oprogramowania podpisał dwuletni kontrakt z siecią kin National CineMedia (183 multipleksy, 19300 sal projekcyjnych). W pierwszej kolejności reklamowany jest Windows Phone 8 przed filmami takimi jak Hobbit, Nędznicy, czy Wróg numer jeden. To pierwszy przypadek podpisania tak długoterminowego kontraktu na promocje w sieci kin w USA. Atrakcyjne filmiki zawierające tzw. lokowanie produktu opowiadają o życiu ludzi i o tym, jak korzystają oni z technologii.
W pierwszym pokazano historię z życia złotej medalistki olimpijskiej Kerri Walsh Jennings. Siatkarka używa Windows Phone 8 i Skype’a do kontaktów z mężem i trójką dzieci, podczas zgrupowań treningowych przed Olimpiadą w 2016 r. Za planowanie mediów odpowiada Starcom MediaVest, kreację do kampanii przygotowała agencja LiquidThread. W następnej kolejności będą promowane także tablet Microsoft Surface, nowy Xbox i Windows 8. Firma badawcza Nielsen podała, że w pierwszym półroczu ubiegłego roku reklama kinowa była jedną z najszybciej rosnących, tuż po internetowej (wzrost o 7 proc.) i radiowej (wzrost o 6,6 procent), z wynikiem lepszym o 6 proc. niż w pierwszym półroczu 2012 r.
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: Microsoft
REKLAMOWANY PRODUKT: Windows 8, Xbox, Microsoft Surface, Windows Phone 8
TERMIN: lato 2013 r.
ZASIĘG: sieć kin National CineMedia (183 multipleksy, 19300 sal projekcyjnych)
AGENCJA: LiquidThread (kreacja), Starcom MediaVest (planowanie mediów)
Źródło zdjęcia: http://www.adweek.com/news/television/microsoft-tries-better-cinema-ads-146288