Jak skutecznie zwrócić uwagę na problem braku wody w Afryce Subsaharyjskiej? Na ciekawy i skuteczny pomysł wpadła organizacja pozarządowa The Water Project. Kampania społeczna przeprowadzona przez nią w kinach w Los Angeles nie tylko pozostała bowiem w pamięci widzów, lecz także zwróciła uwagę społeczeństwa na całym świecie.
Amerykańska organizacja pozarządowa The Water Project, która pomaga społeczeństwom w Afryce Subsaharyjskiej w pozyskiwaniu zdatnej do picia wody, przeprowadziła ciekawą kampanię społeczną w wybranych kinach Los Angeles. Widzowie czekający na film otrzymali od obsługi po butelce wody. Okazało się jednak, że niemożliwe było ich odkręcenie. W monecie, gdy widzowie starali się otworzyć butelki, na ekranie pojawił się krótki spot rozpoczynający się napisem „Jeżeli sądzisz, że frustrujące jest włożenie niewielkiego wysiłku aby napić się wody. Wyobraź sobie, jak muszą czuć się te dzieci”. Oczom widzów ukazały się następnie małe dzieci czerpiące wodę ze źródeł w Afryce. W taki sposób The Water Project postanowiła zachęcić widzów do wspomożenia działań organizacji polegających głównie na budowie studni czy systemów wykorzystania wody deszczowej w najbiedniejszych regionach Afryki Subsaharyjskiej. Hasło kampanii: „Pomóż nam pomagać im” (oryg. „Help us help them”). Spot można obejrzeć między innymi tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=nxUyVodvZ6s.
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: The Water Project
REKLAMOWANY PRODUKT: budowa studni w Afryce Subsaharyjskiej
TERMIN: 2015 r.
ZASIĘG: Los Angeles
AGENCJA: Walton Isaacson Los Angeles