Dlaczego lobby kin są tak atrakcyjnym miejscem do promowania marek i produktów? Na początek trochę danych liczbowych z Wielkiej Brytanii, z 2010 r. (dane nie zmieniły się znacząco do końca 2013 r.). Przez foyer kin tygodniowo przechodzi 3,1 mln osób, jak wynika z badania CAA/Rentrak EDI. Jaka kampania daje tak duży tygodniowy zasięg?
Jedynie intensywna reklama w ogólnokrajowej stacji telewizyjnej. Jednak czas obcowania z przekazem reklamowym jest nieporównywalny. CAA FAME podje, że widz spędza we foyer średnio 16 minut. Ponadto nie jest sam, przychodzi w grupie składającej się średnio z 3,3 osób.
Długi czas obcowania z reklamą i możliwość porównania swoich wrażeń oraz opinii na jej temat ze znajomymi przekłada się na lepsze zapamiętywanie. Brytyjskie badania prowadzono, gdy w kinach trwała ogólnokrajowa kampania proszków do prania Bold. Aż 86 proc. ankietowanych osób w wieku powyżej 15 lat zapamiętało te reklamy, poprawnie wymieniało markę i rodzaj produktu. Kampania była skierowana do rodziców dzieci w wieku szkolnym i nastolatków. Jej główne przesłaniem było: rodzicu, zadbaj o to, aby ubrania twojego dziecka pachniały świeżością przez cały dzień, bez względu na to, co dziecko robi (np. uprawia sport). Akcję zorganizowano podczas emisji rodzinnego filmu pt. „Jak wytresować smoka”.
Jak najlepiej pokazać zapach? Film reklamowy, nawet najbardziej sugestywny, nie zastąpi fizycznych doznań węchowych. I tego powodu w 25 kinach sieci Odeon i Cinewolrd w Wielkiej Brytanii hostessy ubrane w koszulki z logo marki Bold nosiły kosze, z których unosił się zapach świeżo wypranej bielizny. Poza tym we foyer stały wielkie standy z logo marki, a hostessy rozdawały próbki perfumowanych mikrokapsułek proszku Bold 2 w 1. Każdy mógł poczuć zapach proszku na miejscy, a dzięki próbką wypróbować w domu na własnych ubraniach.
PODSTAWOWE DANE O AKCJI
czas: marzec-kwiecień 2010
zasięg: ogólnokrajowy, 25 kin sieci Odeon i Cineworld w Wielkiej Brytanii
klient: Procter & Gamble
produkt: proszek do prania Bold 2 w 1 w perfumowanych mikrokapsulkach
agencja: Grey London (kreacja), Starcom Mediavest (media)