KISS to jedna z najstarszych i najbardziej znanych zasad stosowanych w marketingu (Keep it simple, stupid). W wolnym tłumaczeniu brzmi ona: „nie komplikuj tego, głupcze”. O tym, jak skuteczne są proste promocje przekonała się firma Mars na rynku brytyjskim.
Latem i jesienią ub. r., wspólnie z Cineworld, największą siecią 80 kin w Wielkiej Brytanii i Irlandii, kontynuowała akcję promocyjną z 2012 r. pt. „Sweet Sundays” . Mars specjalnie dla tej kampanii przygotował stronę www.sweetsundays.co.uk. Informuje na niej, że akcja będzie też prowadzona w 2014 r. A więc sukces, który warto powtórzyć!
Mechanizm promocji jest niezwykle prosty i stosowany przez wielu marketerów na całym świecie. Podobne przykłady znaleźć można też w Polsce, choćby Bueno Czwartki w Multikinie, realizowane dla mleczno-orzechowych batoników Kinder Bueno firmy Ferrero Polska.
Kampanię Marsa w kinach Cineworld wyróżnia kilka cech, nad którymi warto się pochylić. Pierwszą z nich jest dość cenna, atrakcyjna nagroda. Cztery promocyjne kupony z opakowań słodyczy można wymienić na darmowy bilet dla dorosłej osoby na wybrany, niedzielny seans w jednym z 80 kin Cineworld. Druga cecha to szeroki zasięg kampanii: kupony znajdowały się w wielu różnych paczkach słodyczy produkowanych przez Marsa: w M&Ms, Minstrels, Maltesers, Revels i innych. Akceptowało je 80 kin w całym kraju (a nawet w dwóch, w Wielkiej Brytanii i Irlandii). I wreszcie wspomniana już prostota: wystarczyło kupić 4 paczki słodyczy, zebrać specjalne kody (w różny, wygodny sposób, m. in. za pomocą smartfonów) i zamienić je na darmowy bilet.
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: Mars Int.
REKLAMOWANY PRODUKT: M&Ms, Minstrels, Maltesers, Revels, Bites, Planets, Counters
TERMIN: lato i jesień 2013 r., planowane powtórzenie w 2014 r.
ZASIĘG: sieć 80 kin Cineworld w Wielkiej Brytanii i Irlandii
AGENCJA: BBDO (kreacja postaci M&Ms), Filmology UK (mechanizm promocji)
Źródło zdjęcia: https://www.sweetsundays.co.uk/index.htm