Jak powinna wyglądać ciekawa i kreatywna kampania społeczna zwracająca uwagę na wykorzystywanie seksualne dzieci? Brytyjska organizacja pozarządowa NSPCC i wytwórnia filmów animowanych Aardman wykorzystały do jej stworzenia kolorowe dinozaury. Rozśpiewanych pantozaurów można posłuchać przed seansami filmowymi w kinach w Wielkiej Brytanii.
Brytyjskie stowarzyszenie NSPCC oraz wytwórnia animacji Aardman nakręciły dwuminutowy klip mający na celu zwrócenie uwagi Brytyjczyków na problem wykorzystywania seksualnego dzieci. Adresatami kampanii są dzieci w wieku od 4 do 8 lat oraz ich rodzice. Wesoła animacja oraz wpadająca w ucho muzyka mają pomóc zrozumieć dzieciom zagrożenie wynikające z molestowania seksualnego, a rodziców zachęcić do rozmawiania na ten temat ze swoimi pociechami.
Bohaterami spotu są wesołe pantozaury. Małe, ubrane w kolorowe majteczki dinozaury zaczepiane są przez dorosłe osobniki na placu zabaw i na plaży. Dzielni bohaterowie klipu zawsze odmawiają jednak dotknięcia swojej bielizny i informują o zajściu zaufanych dorosłych. Klip ma charakter piosenki – małe pantozaury śpiewają o tym, że to, co znajduje się w ich majteczkach, należy tylko do nich („What’s in your pants belongs only to you”). Film puszczany jest przed seansami filmowymi w wybranych kinach w Wielkiej Brytanii. Można go obejrzeć m.in. tutaj: (http://www.campaignlive.co.uk/article/nspcc-pantosaurus-aardman-omd-uk/1404098?src_site=brandrepublic#).
Źródło zdjęcia: http://www.thedrum.com/news/2016/07/29/ad-day-nspcc-calls-pantosaurus-help-parents-talk-their-kids-about-sexual-abuse
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: The National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC), Aardman Animations
REKLAMOWANY PRODUKT: zagrożenie wynikające z wykorzystywania seksualnego dzieci
TERMIN: Wakacje 2016 r.
ZASIĘG: Wielka Brytania
AGENCJA: OMD UK