Martin Agency z Richmond w USA przygotowała w maju 2013 r. ciekawe spoty dla największej firmy ubezpieczającej samochody w USA, GEICO z grupy Berkshire Hathaway Warrena Buffetta.
GEICO nie miało nigdy wcześniej równie skutecznej akcji z zakresu tzw. marketingu wirusowego. Film reklamowy z wielbłądem Calebem (https://www.youtube.com/watch?v=zCLO9OOMtqE) , emitowany w kinach w całych Stanach Zjednoczonych, tak się spodobał widzom, że w ciągu miesiąca aż 15 mln osób z własnej i nieprzymuszonej woli obejrzało go na YouTube.
Pomysł na spot był rzeczywiście genialny. Nie jest to zwykły, tradycyjny filmik reklamowy, a emitowana na dużym ekranie prośba o to, by widzowie wyłączyli telefony komórkowe. Chcąc unaocznić wszystkim jak irytujące mogą być głośne rozmowy podczas seansu, autorzy reklamy pokazali niegrzecznego wielbłąda, rozrabiającego na widowni. Wielbłąd Caleb przepycha się między rzędami siedzeń, wyżera ludziom popcorn, zasłania ekran i robi inne okropne rzeczy. Szuka osób rozmawiających przez komórki i upomina ich, by wyłączyli je, gdy zacznie się film.
W kolejnych spotach pojawił się gekon, maskotka firmy GECO. Emisjom spotów towarzyszyły animacje i makiety zwierząt z reklam wystawione w holach kin. Wszystkie uczyły savoir-vivre’u w kinach. A przy okazji, dyskretnie pokazywały kto za tą akcją stoi: ubezpieczyciel, który dba nie tylko o interesy kierowców.
PODSTAWOWE DANE O AKCJI:
FIRMA: GEICO
REKLAMOWANY PRODUKT: Ubezpieczenia komunikacyjne
TERMIN: maj 2013 r.
ZASIĘG: sieci kin NCM i Screenvision w USA
AGENCJA: Martin Agency, Horizon Media (broker reklamy)